15 janvier 2011

Olivier Cornil / Elsewhere, inside

Olivier Cornil / Elsewhere, inside
16/0111 - 27/02/11
Cultuurcentrum Hasselt / Kunstlaan 5 / Hasselt, Belgium

vernissage : dimanche 16 janvier 2011 à 15h
L'exposition est accessible du mardi au vendredi de 10 à 17h, le samedi et le dimanche de 13 à 17h. Entrée gratuite.

- Waiting for Godot, Beijing, China, sep 2009
Ik ben naar China geweest. Niet echt fantastisch: alleen maar een mooie buitenkans. Ik was daar dus beland. Alleen. Verloren tussen al die expats waarmee ik geen waarden gemeen had en met Chinezen met wie communicatie onmogelijk was. De tentoonstelling was een mislukking. Ik wandelde urenlang door de populaire plaatsen op zoek naar een onbekende wereld. Een verrassende wereld ook. Op de dag vóór de grote feestelijkheden ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van de Republiek China. Wanneer de vlaggen bloemen.

- Mythologies, Argentinië en Chili, dec 2009
Ver weg gaan. Omdat ik dat al jaren had gepland. Was ook een verloren droom. Geconfronteerd worden met het licht. Een vreemd licht. Denkend aan al die beelden van open plekken in de werken van meesterfotografen. Zich echt klein voelen. Op plaatsen komen die aan de rand van de wereld doen denken. Door die wijken wandelen. Zich nog verder van alles voelen dan ooit. En het gebrek. Confrontatie. Mythen. Stichtende mythen.

- Homeland, België, 2007-2010
Ik ben de zoon van een vrouw van het Noorden en van een man van het Zuiden.

Aucun commentaire: